Anexa C
Copiază link

Anexa C

 Natura eliptică a adevărului

Elipsa adevărului:

Un cerc are un singur punct central (focar); o elipsă are două puncte centrale (focare).

 

  1. Într-o elipsă, dacă cele două puncte se separă unul de celălalt, ajungem, în cele din urmă, la ceva de forma unui crenvurșt. Dacă cele două puncte se apropie prea mult unul de celălalt, avem o figură care se aseamănă un cerc.

 

  1. În ambele cazuri, nu mai avem o elipsă în adevăratul sens al cuvântului; elementele unei instalaţii care funcţionează pe principiul elipsei s-ar opri în mod brusc şi n-ar mai funcţiona dacă cele două focare ar fi apropiate sau depărtate unul de celălalt.

 

  1. Într-o elipsă adevărată trebuie ca ambele focare să funcţioneze, cu o egală forţă de fiecare parte, altfel elipsa încetează să mai fie elipsă. De exemplu, dacă dorim un pahar cu apă, nu vom cere hidrogen; şi nici oxigen. Pentru a obţine apă, trebuie să creăm H2O; adică, atât oxigenul cât şi hidrogenul sunt necesare în elipsa apei. Unul fără altul nu se poate!

 

  1. Adevărurile teologice folosesc întotdeauna modelul elipsei; de exemplu, Dumnezeu este unul dintre focarele elipsei, iar omul este celălalt focar. Într-un anume fel, în ceea ce ne priveşte, aceste două puncte nu pot exista unul fără celălalt, nu-l putem avea pe unul fără celălalt.

 

  1. De exemplu, elipsa mântuirii necesită har şi credinţă; dacă vrem să fim mântuiţi, nu putem avea har fără credinţă şi nici viceversa.

 

  1. Elipsa evangheliei poate fi formulată prin alăturarea iertării şi puterii; iertare fără puterea de a birui păcatul pentru care cerem iertare, înseamnă o evanghelie incompletă şi nu ceea ce Dumnezeu a intenţionat.

 

  1. Dacă vrem să înţelegem rolul lui Hristos în mântuirea noastră, vom observa că El este atât Înlocuitorul, cât şi Exemplul nostru – una fără cealaltă nu se poate.

 

  1. Dacă vrem să înţelegem lucrarea lui Hristos ca Mântuitor, Îl privim pe Cruceşi de asemenea Îl privim ca pe Marele nostru Preot – una fără cealaltă nu se poate.